Beau van Erven Dorens maakt gehakt van Patrick Lodiers

Beau van Erven Dorens vindt Patrick Lodiers een non-valeur. Dat schrijft hij in zijn column in Veronica Magazine. Het gezicht van BNN is volgens Van Erven Dorens geen talent. “Hij krijgt twee salarissen, een als presentator en een als voorzitter. Bij elkaar een ton of drie. En als hij nou nog iets zou kunnen, maar ik heb nog nooit zo’n ongeďnteresseerde presentator gezien. Hij zit tijdens z’n interviews waarschijnlijk in gedachten al met z’n mond om een speenvarken, ik weet het niet.“

Lodiers was helemaal slecht in het programma Over Mijn Lijk, vindt hij. “Zo’n man zet zichzelf dan in een ruimte met iemand die doodgaat. ‘Ik ga dood.’ ‘Jij gaat dood?’ ‘Over zeven maanden.’ ‘Over zeven maanden?’ Elk antwoord herhaalt hij, als ware hij een menselijk kopieerapparaat.”

Ook vindt Van Erven Dorens de dubbelrol als presentator en voorzitter moeilijk. “Het liefst stuurt hij zichzelf op reis. Elk slap idee wordt direct uitgevoerd in een miljoenen verslindend reisprogramma, het liefst zo ver en lang mogelijk weg. Als een zoutzak knoopt-ie in alle uithoeken van de wereld verveeld de door zijn redactie geschreven presentatietekstjes aaneen. Op het kantoor van BNN strijkt zijn lege bureaustoel intussen tienduizenden euro’s op.”

“De Donorshow, ja, dat was goed, iedere aap kan je leren om een autocue voor te lezen, maar om nou daarom ieder jaar miljoenen gemeenschapseuro’s in zo’n nonvaleur te pompen...”