Anne-Mieke stopt met regie Kinderen Geen Bezwaar

Anne-Mieke Ruyten heeft in het verleden afleveringen van Kinderen Geen Bezwaar geregisseerd, maar ziet dat niet meer zitten. Dat vertelt de hoofdrolspeelster in Mikro Gids. Ruyten vindt de dubbelrol vervelend. “Dat doe ik niet meer. Het was te zwaar om te spelen én te regisseren. Daarbij is het lastig om afstand te bewaren tot collega’s met wie ik een hechte band heb. Maar ik heb bij de serie wel ontdekt dat ik het regisseren in me heb. Er lopen nu wat dingen, maar niets is nog concreet.“

De actrice is al zeven jaar te zien in de VARA-comedy, die vanaf zaterdag weer op tv is. “Ik gedij het beste bij variatie en heb het geluk dat ik musical-, toneel- en televisierollen kan afwisselen. Het hele jaar alleen Kinderen Geen Bezwaar doen, zou ik niet leuk vinden. Ongeveer drie maanden per seizoen werken we met hart en ziel aan de afleveringen van de serie.”

Haar echtgenoot, acteur Ron Cornet, is ook te zien in de nieuwe serie. “In het begin dreigde het weleens op geblaf uit te lopen tussen ons. Omdat we elkaar zo goed kennen, ben ik tegen hem sneller eerlijk dan tegen een ander. Met dat gekibbel zijn we overigens wel opgehouden, omdat het niet bepaald leuk is voor de omgeving.”

Kinderen Geen Bezwaar is om 19.25 uur te zien op Nederland 1.