Sophie Hilbrand baalt niet van slonzig imago

Sophie Hilbrand vindt het niet bezwaarlijk dat ze een slonzig imago heeft. Zo werd ze vrijdag in De TV Kantine weggezet als een onhygiënische vrouw in een smerig huis. “Ik heb gelukkig geen glamoureus imago. Als ik in een of ander blad sta met ‘slecht haar’, dan valt het niet zo op, omdat ik wel vaker ‘slecht haar’ heb, haha. Ik ben ook niet echt ijdeler geworden sinds ik op televisie kom. Wat ik wel belangrijk vind, is dat ik er niet moe uitzie. Dat leidt alleen maar af“, legt de presentatrice uit.

Op andere terreinen heeft het BN’er-schap haar wel veranderd. “Ik merk dat ik niet meer zo open ben. Als ik voel dat mensen naar me kijken, kijk ik niet terug, waardoor ik minder oogcontact maak. Als ik met mijn vader ben, maakt hij onderweg met iedereen een babbeltje. Dat is hoe ik ook ben, maar dat doe ik tegenwoordig toch minder.”

“Gelukkig kan ik nog best heel onopvallend in de tram andere mensen bekijken, want dat is natuurlijk het allerleukst om te doen. Ik denk ook echt ‘s ochtends als ik de deur uitga niet na of ik er wel op en top uitzie“, besluit ze.