Ewout Genemans wil Televizier-gala presenteren

Ewout Genemans hoopt in de toekomst grote shows te mogen presenteren. Dat vertelt de presentator in VARAgids. Eén show in het bijzonder spreekt hem aan. “Mijn grote droom: het Televizier-Ring Gala presenteren. En ook programma’s blijven maken zoals Fans, met echte verhalen en humor. Dat soort dingen en grote shows. Ik hoop dat ik volgende stappen als presentator voor volwassen televisie ga zetten“, zegt Genemans, die in oktober al te zien was als reporter bij het Televizier-gala.

Genemans heeft op tv-gebied een aantal voorbeelden. “Toen ik klein was: Carlo Boszhard bij Telekids. Nu is er een aantal mensen dat ik heel goed vind op allerlei vlakken: Michiel van Erp is een fantastische interviewer, Robert ten Brink en Martijn Krabbé heel goeie showmannen.”

Hij heeft recentelijk een exclusief contract getekend bij de AVRO. “Ik ga het Junior Songfestival weer doen, ook de internationale editie die in heel Europa wordt uitgezonden – geweldig! Ik ben ook een serie aan het voorbereiden die ik samen met Michiel van Erp ga maken.”