Angela Groothuizen blijft trouw aan John de Mol

Angela Groothuizen loopt blind achter John de Mol aan. Ze laat haar toekomst voor een belangrijk deel afhangen van de mediatycoon. Dat geeft ze aan in het blad. Groothuizen is door De Mol uit The Voice gezet, maar hij zou wel plannen met haar hebben bij SBS 6. “Een vastomlijnd plan is er nu niet, er worden gesprekken gevoerd. Ik laat het op me afkomen en over me heen gaan. Eén ding is zeker, ik ken John de Mol al bijna mijn hele leven en ik zal hem dan ook altijd trouw blijven.“

De Mol zou een perfect programma voor Groothuizen hebben. “Ik weet bijna zeker dat hij iets voor mij in petto heeft. Een van mijn favoriete concepten is hij nu aan het uitwerken, dus wie weet? Of dat nu bij RTL of bij een andere zender of omroep is, ik wacht het rustig af.”

Dat hij haar uit The Voice heeft gezet, vindt ze niet gemeen. “Je kunt dit ‘ontslag’ – eigenlijk mag je het zo niet eens noemen – niet vergelijken met het niet verlengen van mijn contract bij de AVRO. Dat was toen echt een klap in mijn gezicht, ik voelde me echt gedumpt. Als oud vuil aan de kant gezet na zo veel dienstjaren. Zo’n gevoel heb ik nu helemaal niet.”

Hiermee komt voorlopig een einde aan haar jurywerk voor RTL 4. “Dat zal altijd wel op mijn pad blijven komen, bij welke zender maakt mij niet uit. Ik zit niet vast bij RTL, per programma word ik ingehuurd.”