Jetske van den Elsen bedenkt alle vragen zelf

Jetske van den Elsen is terug op de buis. In Van den Elsen Wacht Op Antwoord zoekt ze het antwoord op vele vragen. En die bedenkt ze allemaal zelf. Dat zegt de presentatrice in Mikro Gids. Het is de kracht van het programma, denkt Van den Elsen zelf. “Omdat ik de vragen zelf heb bedacht, is mijn drijfveer om achter de antwoorden te komen echt en groot. En het persoonlijke aspect maakt het programma toegankelijk. Ik ben 24/7 met het programma bezig“, geeft ze aan.

Van den Elsen trekt in aflevering één ten strijde tegen fabrikanten van anti-rimpelcrème. “De onderwerpen die in de afleveringen aan bod komen zijn persoonlijke vragen. Ik hoef maar een tijdschrift open te slaan en het staat vól met antirimpelcrème-advertenties. Maar werkt zo’n potje van vijftig euro echt of kunnen we net zo goed een goedkoop potje crème kopen? Dat is de moeite waard om te onderzoeken.”

En er komen nog veel meer vragen aan bod. “Ik val onder een bepaalde doelgroep: ik ben een fulltime werkende vrouw van bijna veertig met twee kinderen en ik woon in de stad. Veel mensen in die groep hebben denk ik dezelfde vragen als ik, zoals: voed ik mijn kinderen op als poldermoeder of als tigermom?, of: is het goed om altijd maar bereikbaar te zijn?”

“Soms zit ik avonden achter mijn computer, omdat ik steeds weer op andere aspecten van een onderwerp kom. Je kunt blijven doorzoeken, dat is heel leuk aan dit programma. Ik zou zo nog drie seizoenen kunnen maken!”

De uitzending begint om 19.25 uur op Nederland 2.