Karin Bloemen voelt zich niet als Oprah Winfrey

Karin Bloemen voelt zich niet als de Nederlandse Oprah Winfrey, nu ze net als de talkshowkoningin een talkshow over lifestyle krijgt. Dat vertelde de comédienne vrijdag in RTL Boulevard. Bloemen is zaterdagmiddag om vier uur voor het eerst te zien met 100% TV op SBS 6. “Oprah Winfrey is natuurlijk dé talkshowhost van de afgelopen dertig jaar. Dit wordt mijn eerste lifestyleprogramma, dus ik heb nog een weg te gaan als ik óóit haar zou willen evenaren“, vertelde ze.

Het is een nieuwe rol voor Bloemen, die in de eerste uitzending Edsilia Rombley en Jan Smit ontvangt. “Het is wel grappig om te doen. Ik vind het wel leuk. We doen heel veel actualiteit. Bij mij mag je zeggen dat je een cd hebt, een boek of een theatershow. Het is het gevoel van 100% NL, zoals de radiozender en het blad zijn. Dat gevoel zit ook in 100% TV.”

Ze benadrukt dat het een gesponsord programma is. “We werken met sponsors en die kopen tijd in je uitzending. Geert Hoes gaat bijvoorbeeld op bezoek bij hotels, die natuurlijk een beetje betaald hebben voor die aandacht. We proberen dat op een leuke manier te brengen. We nemen op in een prachtige stylingzaak en die mag dan ook z’n moment hebben.”

Ook de muzikale kant van Bloemen komt in de tv-show voorbij. “Ik zing steeds een liedje die een gast graag wil horen. We hebben een pianist van 15 die al op het conservatorium zit. Hij speelt waanzinnig, dus ik noem hem de toekomstige Cor Bakker.“