Frans Bauer ligt niet wakker van kritiek op Bananasplit

Frans Bauer baalt er niet van dat er dit seizoen wat kritiek was op zijn tv-show Bananasplit. Volgens Ron Brandsteder is het programma ‘diep gezonken’ en op Twitter vroeg men af of de grap met Remy BonjaSk* niet wat te ver ging. “Natuurlijk komt er weleens een negatief bericht over het programma in de media, dat is bijna onvermijdelijk. Maar ik hou daar geen rotgevoel aan over, hoor. Er zitten wel wat scherpere randjes. We hebben meer grenzen opgezocht“, zegt hij in TROS Kompas.

Toch vindt Bauer dat men het niet te serieus moet nemen. “Bananasplit is gewoon bedoeld als een leuk familieprogramma waarvan we hopen dat de ‘slachtoffers’ achteraf de grap ervan inzien, al heeft niet iedereen hetzelfde gevoel voor humor.”

De volkszanger vindt het nog altijd leuk om de candid camera-show te presenteren. “Niet alleen vanwege de grappen die ik mag maken, maar het is ook leuk om dit soort onschuldige humor bij de mensen thuis te brengen. Het is fijn om met positivisme bezig te zijn, zeker in een tijd waarin je snel in een negatieve spiraal terecht kunt komen.”

“Voor mij is het presenteren een verrijking van mezelf, de ontplooiing van iets wat ik dacht nooit te kunnen doen.”