AVRO wil Angela Groothuizen terug

De AVRO zou graag weer samenwerken met Angela Groothuizen. Beide partijen zijn hierover met elkaar in gesprek. Dat vertelt tv-producent John de Mol in het AD. Zelf is De Mol ook geďnteresseerd in Groothuizen, als leverancier van RTL en als eigenaar van SBS. “Er liggen twee formats bij SBS voor haar klaar, waarvan ze er een dolgraag wil doen. Vanwege haar werk voor RTL willen we die zender eerste keus geven haar een aanbieding te doen. Maar ook de AVRO heeft interesse. Angela is hot.”

Een woordvoerster van de AVRO laat in het AD weten dat de omroep ‘dol op Angela is’. “Zeker door haar samenwerking met Art Rooijakkers in de uitzending Sta op tegen kanker afgelopen november“, vertelt ze.

Jaren geleden werd Groothuizen plotseling aan de kant gezet door de AVRO. “Dat was toen echt een klap in mijn gezicht, ik voelde me echt gedumpt. Als oud vuil aan de kant gezet na zo veel dienstjaren“, zei ze deze maand nog.

Het lijkt er overigens op dat Groothuizen de AVRO passeert. “Ik ken John de Mol al bijna mijn hele leven en ik zal hem dan ook altijd trouw blijven“, zei ze recentelijk.