Ook Claudia de Breij lyrisch over 24 Uur Met

Claudia de Breij schaart zichzelf in het rijtje van BN’ers die lyrisch zijn over hun optreden in het tv-programma 24 Uur Met van Wilfried de Jong. Ze vond het een onvergetelijke ervaring. Dat laat de cabaretičre weten in VARAgids. De Breij vond de opnames heel dichtbij komen. “Ik durf het bijna niet terug te kijken, maar ik had het voor geen goud willen missen. Er gebeurt veel, in die 24 uur. Meer dan ik kan navertellen op deze plek, en meer dan u op tv kunt zien“, zegt ze in haar column.

Voorafgaand was ze erg zenuwachtig voor het 24 uur durende interview. “Zelden ben ik nog zenuwachtig, maar nu wel. Wat doe ik mezelf aan? Een etmaal lang! Een dag en een nacht. Voortdurend camera’s op je porem. In klote licht, met vergane make up – en ‘s nachts zelf zonder, en in je pyjama! Licht paranoďde stapte ik om 12:00 exact de vijfhoekige woon-, annex -slaapkamer in.”

Toch vond ze de rust. “Ik heb het de makers makkelijk gemaakt door van de 24 uur er alvast 11 (elf!) te slapen. Scheelt toch weer een hoop lastige keuzes in de montage.”

Naast veel nutteloze beelden, zijn er volgens De Breij ook interessante dingen gebeurd. “Het is me vrees ik toch gelukt om samen met Wilfried iets te vlot een flesje wijn te atten, eindeloze theorieën over de wereld te spuien en net iets meer dan me lief is over mezelf en mijn keuzes in het leven te vertellen.”

De Breij is niet de eerste BN’er die zich in de media zeer positief uitlaat over 24 Uur Met. Gordon stelt dat hij zijn gedaantewisseling te danken heeft aan het programma, Albert Verlinde vond het ‘zeer verhelderend’ en Hans Klok zal het ‘altijd bij blijven’.

24 Uur Met De Breij trok maandag 476.000 kijkers naar Nederland 3.