RTL 4 scoort met Mijn Leven in Puin en Baantjer

RTL 4 heeft een succesvolle dinsdag achter de rug. Niet alleen keken er om half negen veel mensen naar de start van Peter van der Vorsts Mijn Leven in Puin, ook de herhaling van Baantjer om half tien deed goede zaken. Dat blijkt uit cijfers van Stichting KijkOnderzoek. Mijn Leven in Puin was met 1.552.000 kijkers al gelijk de grote winnaar op primetime. De dubbele slotaflevering van Baantjer, uitgezonden ter nagedachtenis aan Piet Römer, was met 1.405.000 kijkers de nummer twee.

Nederland 1 deed het ditmaal iets minder goed en bleef tussen half negen en half tien onder de grens van één miljoen kijkers. De première van het programma Krasse Knarren over seniore BN’ers trok een teleurstellende 934.000 kijkers. Toch was deze score genoeg voor de tweede plaats op dit tijdslot.

De programma’s die dinsdag boven de grens van één miljoen kijkers uitkwamen, waren vooral in de vooravond of op de late avond te zien. Vooral het Achtuurjournaal (1,8 miljoen kijkers) en GTST en Half Acht Nieuws (beide 1,6 miljoen) deden goede zaken.