Studio Brussel dj's met een Muppetsstem

Half Studio Brussel lijkt een rolletje te krijgen in de Vlaamse versie van de nieuwste Muppets-film, die nu al door kenners de grappigste ooit wordt genoemd. Het Nieuwsblad heeft er een reportage over.

Roos Van Acker, Sam De Bruyn, Siska Schoeters en Tomas De Soete, gaan allen een stemmetje inspreken. In de film, waarin ook echte acteurs meepelen, komen drie Muppetfans te weten dat valsaard Tex Richman het Muppettheater wil platgooien om er naar olie te boren.

Ze gaan op zoek naar de Muppets, die al jaren gesplit zijn. Kermit (Peter Van den Begin) leeft in een weelderige villa in Hollywood maar is depressief, Gonzo (Alex Agnew) is een eliteloodgieter, Fozzie (Iwein Segers) treedt op met zijn band The Moopets en Miss Piggy (Walter Baele) is modejournaliste bij Vogue.

Roos Van Acker: “Ik spreek de Vlaamse stem in van de woedetherapeute van Jack Black. Een zweefteefje die, van zodra het fout gaat, zelf begint te roepen. Een heerlijke rol, maar het allerleukste is dat ik tijdens de eindtitels heel luid Manha mahna (het populairste Muppetslied, nvdr.) mag roepen. Dat is al jaren de beltoon van mijn gsm.”

Sam De Bruyn: “Ik ben Bobo, een dikke, bruine beer die het hulpje is van de slechterik. Zelf is Bobo niet écht slecht. Hij is gewoon zo dom dat hij pas aan het eind van de film doorheeft dat hij in het verkeerde kamp zit. In Bolt speelde ik ook al de domme duif. Ik hoop dat ze me niet beginnen te typecasten.' (lacht)