Paulien Huizinga gaat niet meer Tuinieren met kijkers

Paulien Huizinga komt graag op tv, maar weigert om net als vroeger zo maar iedere klus aan te pakken. Dat vertelt de presentatrice in Televizier. Momenteel is Huizinga elke woensdag te zien met Zorgeloos Verliefd op SBS 6, dat vorige week met een magere 374.000 kijkers begon. “Dit is de eerste keer dat ik een programma zó naar me toe kan trekken. Ik heb in het verleden ook programma’s gedaan die totaal niet bij me pasten. Tuinieren met kijkers bijvoorbeeld. Dat zou ik nu niet meer doen.“

Ze is trots op haar huidige programma. “In Zorgeloos Verliefd kan ik mijn emoties laten zien en het heeft raakvlakken met mijn eigen bestaan. Een prachtige kans en wat hierna komt, zie ik wel.”

Het doet haar wel pijn weg te zijn van haar kinderen. “Ik dank God op mijn blote knieën dat ik zo veel hulp krijg nu ik werk. De kinderen vinden het ook leuk voor me. Maar als ik thuiskom en zie dat kleine Piet met een foto van mij op zijn borst in slaap is gevallen, breekt mijn hart. Ze zijn gelukkig in goede handen.”

Zorgeloos Verliefd is om 20.30 uur te zien op SBS 6.