Jeroen van der Boom bereikt dieptepunt met weddenshow

Het tv-programma Wedden Dat Ik Het Kan heeft zaterdagavond met 573.000 kijkers een laagterecord behaald. Nog niet eerder keken er op het tijdslot tien tot elf uur zo weinig mensen naar de studioshow van Jeroen van der Boom. Dat blijkt uit cijfers van Stichting KijkOnderzoek. Sinds de première van Wedden Dat Ik Het Kan vorig jaar is het programma slechts één keer op een ander tijdslot te zien geweest. De start van dit seizoen stond om acht uur en trok slechts 397.000 kijkers.

Het kijkcijferaantal van de seizoensopener vond SBS 6 zo schrikbarend, dat de show gelijk teruggeplaatst werd naar tien uur. Daar blijft het succes dat vorig jaar werd behaald – op het hoogtepunt keken er 991.000 mensen – vooralsnog uit.

De grote winnaar van de avond was wederom Ik Hou Van Holland met 2,562 miljoen kijkers op RTL 4. Presentatrice Linda de Mol hield het duo Nick & Simon onder het miljoen. Zij scoorden 901.000 kijkers met Nick tegen Simon op Nederland 1.

De andere programma’s in de top vijf waren Achtuurjournaal (1,9 miljoen), Iedereen is Gek op Jack (1,7 miljoen), Dit Was Het Nieuws met John de Mol (1,5 miljoen) en Kassa (1,4 miljoen).