Ad Visser dertig dagen in een deuk

Ad Visser heeft er geen seconde spijt van gehad dat hij de presentatie van de RTL 5-serie Echte Meisjes Op Zoek Naar Zichzelf op zich heeft genomen. Dat vertelt de presentator in weekblad Privé. Visser vond de opnames in Nepal puur genieten. “We zijn een maand onderweg geweest. Van al dat materiaal zouden ze wel tien series kunnen vullen. Voor mij was het nog veel leuker dan voor de kijkers; zij krijgen maar een klein deel te zien, maar ik heb alles meegemaakt. En wat heb ik veel gelachen.“

Hij hoefde ook niet lang na te denken over het verzoek van RTL 5. “Ik zag het programma meteen helemaal zitten, mede omdat ik Nepal heel erg goed ken. Ik ben samen met mijn vrouw het hele land doorgereisd. Bovendien leek het me leuk om met tien jonge meiden op stap te gaan.”

Het Televizier-Gala is volgens Visser de aanleiding van zijn tv-comeback. “Ik denk dat ze aan mij dachten omdat ik tijdens het Televizier-Ring Gala een award heb uitgereikt, waarbij ik een glitterpak droeg. Ik viel kennelijk op, ik heb er veel reacties op gehad. Maar niet alleen daarom dacht men aan mij, ook omdat spiritualiteit een onderdeel is van de projecten die ik doe.”

Spiritualiteit mist op televisie, vindt Visser. “En dit is een leuke manier om het onderwerp op zoek gaan naar jezelf onder de aandacht te brengen. Zou je het als documentaire brengen, dan kijkt er geen hond naar. Maar met die meisjes is het leuk.”

“Ik heb werkelijk dertig dagen in een deuk gelegen“, besluit hij.

Echte Meisjes Op Zoek Naar Zichzelf is elke donderdag te zien op RTL 5.