Sonja Barend oneens met Paul de Leeuw

Sonja Barend vindt het onterecht dat Paul de Leeuw zo explosief reageerde op een uitzending van De Wereld Draait Door waarin zij en haar medegasten hun mening gaven over de tv-presentator. Dat vertelt ze in dagblad Metro. Barend vindt dat ze niets vervelends heeft gezegd. “Ik heb die uitzending teruggekeken om te zien of hij gelijk had. Vervolgens heb ik opgeschreven wat ik gezegd had en dat heb ik hem gemaild en erbij gezet: ‘Paul, er is geen enkele reden om boos op mij te zijn.’“

De onenigheid was daarmee snel over. “Ik kreeg een heel lief mailtje terug waarin stond: ‘Als ik het zo lees, dan heb je inderdaad gelijk.’ En daarmee was de kous af.”

Ze heeft er geen spijt van. “Ik zei het uit pure liefde voor Paul, omdat ik dacht: het is leuk als ie eens gaat nadenken en met iets anders komt. Ik had ook helemaal niet het gevoel dat ik hem verschrikkelijk op zijn nek sprong.”

Barend stelde dat De Leeuw er goed aan zou doen om een tijd met vakantie te gaan en dan met iets heel nieuws terug te komen, terwijl hij net gestart was met zijn tv-show Pau!l. “Je hoort dat ze het programma niet goed heeft gekeken en ze de vernieuwing niet ziet“, sneerde De Leeuw.