Erik van der Hoff wilde Peking Express presenteren

Erik van der Hoff vindt het jammer dat Net5 de presentatie van Peking Express aan Sol Wortelboer gaf. Hij had de show graag zelf gepresenteerd. Dat vertelt de presentator in Privé. Net5 zocht een nieuwe host voor Peking Express, nu Art Rooijakkers naar de AVRO is vertrokken. “Ik had dolgraag Peking Express willen presenteren, maar ja, daar hadden ze al iemand anders voor. Ooit heb ik als kandidaat meegedaan met Wie is de Mol, dus dit soort programma’s ligt mij wel“, vertelt hij.

Met zijn nieuwe show is Van der Hoff ook erg blij. “Bij De Schat van De Oranje vind ik de combinatie van spel, geschiedenis en overleven op een onbewoond eiland super. De productie was bij aanvang gewaarschuwd dat ik niet alleen de rol van presentator op mij zou nemen, maar me ook met van alles en nog wat zou bemoeien.”

“En zo is het tot mijn grote tevredenheid ook gegaan; ik had gelukkig een belangrijke inbreng en hoefde niet alleen maar mijn teksten op te lezen.”

De Schat van De Oranje is elke vrijdag te zien op SBS 6; Peking Express wordt elke zondag uitgezonden op Net5.