Patricia Paay wil datingshow presenteren

Patricia Paay zou graag een datingshow aan elkaar praten voor haar werkgever RTL 4. Dat vertelt de tv-persoonlijkheid in Veronica Magazine. Paay, wiens contract bij de zender in juni afloopt, zou naast Diva’s Draaien Door en Holland’s Got Talent, ook graag een liefdesprogramma voor vrouwen boven de veertig jaar maken. “Zoals die Amerikaanse show waarin miljonairs aan een vrouw gekoppeld worden. Dat vind ik zó ontzettend leuk. Vind je dat niet écht iets voor mij? Ja, hè?“

De tv-diva werkt naar eigen zeggen niet voor haar plezier. “Nee. Ik word 63, het zou fijn zijn als ik het wat rustiger aan zou kunnen doen, zodat ik meer tijd zou hebben voor leuke dingen, voor reizen. Maar ik ben net zoals veel andere vrouwen door mijn man achtergelaten met niks. En nu moet ik alle aanbiedingen aannemen, al probeer ik daar wel secuur in te zijn.”

Ze begrijpt niet dat sommigen mensen niet begrijpen dat zij haar brood moet verdienen met televisie. “Ik hoorde Albert Verlinde ooit zeggen: ‘Moeten we nou écht naar een programma als Diva’s Draaien Door kijken?’ Dan denk ik: Ja, Albert. Ik doe dat programma niet om jou te pesten, het is mijn werk.”

“Wel heel leuk werk, het is absoluut geen straf. Maar toch, ik zou best wat gas terug willen nemen.“