Clairy Polak en Peter van Ingen weg bij Buitenhof

Clairy Polak en Peter van Ingen stoppen als presentator van het programma Buitenhof. De overblijvende presentator Pieter Jan Hagens krijgt twee nieuwe collega’s. Dat hebben omroepen AVRO, VARA en VPRO, die het programma uitzenden, maandag laten weten. Polak (VARA) keert terug naar de radio en Van Ingen (VPRO) wil zich weer volledig gaan richten op televisie. Ze verwachten dat Buitenhof door de komst van twee interviewers een ‘nieuwe impuls zal krijgen’.

Zij volgt Maartje van Weegen op als presentator van Radio 4′s De Klassieken. “Het presenteren en vooral ook het voorbereiden van Buitenhof heb ik ervaren als een enorme verrijking van mijn journalistieke leven. Maar het radioprogramma waarvoor ik ben gevraagd is een aanbod dat ik niet kon weigeren“, vertelt ze.

Hij gaat naast de eindredactie van Zomergasten ook andere tv-programma’s maken. “Ik heb samen met het Buitenhofteam een zeer boeiende tijd gehad maar voel na zo’n lange periode sterk de behoefte om weer programma’s te gaan maken voor de VPRO.”

De VARA en VPRO gaan nu op zoek naar nieuw interviewtalent, om het presentatietrio vanuit de drie betrokken omroepen weer compleet te hebben als Buitenhof in augustus zijn achttiende jaar ingaat.