Gerard Joling in september terug op SBS 6

Gerard Joling gaat weer televisie maken voor SBS 6. Naar alle waarschijnlijkheid is hij vanaf september te zien met een nieuw programma. Dat liet hij zondag weten in Life 4 You. Het is voor Joling de eerste presentatieklus na een jaar op de reservebank. “Er is wel een aardig lichtje gaan schijnen in deze duisternis wat mij betreft bij SBS 6. Zoals het er nu uitziet – en de laatste gesprekken zijn geweest – komt er iets heel leuks aan. Dat gaat vanaf september gebeuren“, zo vertelde de tv-persoonlijkheid.

Joling mag nog niet zeggen waarover het gaat. “Het worden verschillende dingen en daar kan ik verder nog niets over zeggen. Het is wel heel goed nieuws.”

De zanger hoopt dat hij kan bijdragen aan een succesvoller SBS 6. “We zijn natuurlijke hartstikke blij als dat straks weer op de rails gezet kan worden. Met zijn allen uiteraard, want je doet het nooit in je eentje.”

“Ik vind het enig dat er een paar leuke dingen aan komen, waar ik ook heel veel zin in heb en wat heel goed bij me past. Dus ik kan maar één ding zeggen: positief.”

Na zijn burn-out heeft Joling nog nauwelijks tv-programma’s gemaakt voor SBS 6 en daar is de zender niet blij mee. Eerder dit jaar hadden beide partijen een financieel conflict, dat nu opgelost is.

De zanger staat nog tot september onder contract bij de zender.