Rudolph van Veen stopt met Life 4 You

Rudolph van Veen stopt als kok in het tv-programma Life 4 You van Carlo Boszhard en Irene Moors. Dat maakte hij zondag bekend in de uitzending op RTL 4. Van Veen krijgt het te druk met zijn werk voor de zender 24Kitchen. “Ik maak daar heel veel programma’s voor en het ging altijd heel goed samen om op zondag hier te zijn. Alleen komend seizoen wordt de zender uitgerold naar bijna alle Europese landen en mag ik een aantal buitenlandse programma’s gaan maken.“

Dat heeft een behoorlijke consequentie voor zijn agenda. “Ik ga The Taste of Life weer maken, de serie die ik ook heb gemaakt toen ik hier een paar jaar niet was. Dat betekent dat ik de hele wereld weer over ga reizen en die programma’s in drie talen ga maken, ook in het Duits en het Engels. Er komen zo veel verschillende dingen.”

De RTL 4-show van Carlo en Irene past niet meer in die agenda. “De consequentie is dat ik hier niet meer op zondag kan zijn. Dat is ook voor mij niet een heel makkelijke beslissing. Maar ambitie laat je soms geen keuze.”

Carlo en Irene vinden het jammer dat hun huiskok vertrekt. “We vinden het heel erg, maar deze beslissing respecteren we“, vertelde ze.

Van Veen was er in 2000 bij, toen Carlo en Irene vlak na het einde van Telekids begonnen met Life & Cooking. Hij deed dat tot 2005, toen hij werd opgevolgd door Vincent van Essen en later Robert Verweij.

Toen Life 4 You in 2009 werd geďntroduceerd, was Van Veen weer van de partij.