Quote-baas Mirjam niet onder indruk van Frans Bauer

Mirjam van den Broeke is niet zo onder de indruk van de kritiek die Frans Bauer heeft op haar blad Quote. Dat liet de hoofdredactrice donderdag blijken op Radio 538. Quote heeft weer een lijstje gemaakt met rijke Nederlanders, en taxeerde Bauer op 31 miljoen euro. Daar klopt volgens de volkszanger geen barst van. “Ik heb niks met heel dat Quote verhaal. Ik vind de Story, Prive, Weekend beter dan de Quote en daarmee heb je ook gelijk mijn mening“, zegt hij in de media.

Van den Broeke vindt het niet erg dat het bedrag volgens Bauer niet klopt. “Vervelend voor hem. Misschien moeten Frans en ik gewoon even afspreken binnenkort. Dan kunnen we het er eens over hebben. Maar Frans is niet een man die echt boos wordt.”

De bladenmaakster staat nog steeds achter haar verhaal. “Wij doen ons werk heel netjes en secuur. We zitten niet zo maar wat bedragen op hoofden te plakken.”

Ze wil Bauer wel matsen. “Volgens onze gegevens klopt het, maar als Frans aan ons inzichtelijk kan maken dat het onzin is, dan zijn wij de lulligste niet. Dan stellen we dat keurig naar beneden bij.”

De kritiek dat er niets klopt van de Quote-lijst, slaat ze in de wind. “Dan zou de hele lijst in opstand komen. Dat is niet zo.”