De Telegraaf, die recent nog aankondigde een miljoenenclaim te willen indienen voor het niet mogen gebruiken van tv-gegevens, heeft dit weekeinde de knuppel in het hoenderhok gegooid.

Het dagblad kwam dit weekeinde spontaan met een gratis televisiegids zoals die door het Amsterdamse mediabedrijf al jarenlang wordt gekoesterd, maar dit leidde vanuit de grote omroepbedrijven tot boze reacties omdat die geen toestemming hebben gegeven voor het gebruik van de gegevens.

RTL, NPO en SBS versus Telegraaf
De mediabedrijven RTL Nederland en SBS Broadcasting beraden zich al op stappen tegen De Telegraaf. RTL is verbolgen dat De Telegraaf zonder overleg en betaling programmagegevens publiceert. RTL heeft laten weten verbaasd en verrast te zijn door de uitgave. Ook SBS laat weten compleet verrast te zijn en stelt: "Ons is niet gevraagd om toestemming en we beraden ons op juridische stappen.” Daarnaast is ook de NPO niet te spreken over de "diefstal van de programmagegevens”. De publieke omroepen zijn op dit moment in beraad of zij stappen gaan ondernemen.