Jakhals Erik heeft genoeg van Spuiten en Slikken

Erik Dijkstra, bekend van de rubriek De Jakhalzen in De Wereld Draait Door, vindt dat het programma Spuiten en Slikken van BNN zijn langste tijd heeft gehad. Dat vertelt de presentator in Mikro Gids. De tv-show wordt volgens Dijkstra uitgekauwd. “Spuiten en Slikken vond ik altijd een fantastisch programma, maar ik denk dat ze nu alle onderwerpen wel behandeld hebben. Ik ben gek op drugs en ik hou van seks, dus dan is zo’n programma al gauw leuk. Maar nu heb ik het wel gezien.“

Liever kijkt Dijkstra nu naar komedieseries. “Seinfield is de allerbeste comedyserie ooit gemaakt. Gelukkig is het weer iedere avond te zien op Comedy Central. Toen ik nog studeerde, keek ik iedere avond met een groepje vrienden naar deze serie. Een beetje drinken, blowen en snacken. Als ik nu kijk, appelleert het een beetje aan dat gevoel.”

Verder kijkt hij niet veel series op televisie. “Dramaseries kijk ik het liefst met dvd-boxen. Ik heb weleens een aflevering gezien van tv-series als Overspel of Vuurzee, maar daarna vergeet ik het vervolg te kijken.“