De Telegraaf gaat in beroep tegen het verbod om programmagegevens van de omroepen te publiceren. Dit is dinsdag door de NOS gemeld. In juni verbood de rechter de uitgave van de gids nog.

Daarbij bepaalde de rechter dat de televisiegegevens die De Telegraaf publiceerde onder de bescherming van de Mediawet vallen. Tot nu toe hadden tv-gidsen van de publieke omroepen, samen met het Veronica Magazine (inclusief Totaal TV) van SBS, het alleenrecht op de gegevens.

Uitgave gids is vooral geldkwestie
Het monopolie op de gegevens is er al niet meer, maar er dient wel voor het publiceren van bijvoorbeeld 14-daagse gegevens te worden betaald en de Telegraaf heeft dit gedaan zonder overeenstemming met diverse omroepen zoals SBS, RTL en de NPO. Deze spanden daarop een rechtszaak aan tegen de krantenuitgever. De Telegraaf is het niet eens met de bedragen die worden gevraagd en wil toch koste wat kost een gids uitbrengen. Het hoger beroep dient op 14 augustus.