Ik Kom Bij Je Eten blijft kijkers verliezen

Het RTL 4-programma Ik Kom Bij Je Eten blijft dag na dag kijkers verliezen. De tv-show trok donderdagavond nog maar 509.000 kijkers, ruim 40 procent lager ten opzichte van de seizoensopener op maandag. Dat blijkt uit cijfers van Stichting KijkOnderzoek. Ik Kom Bij Je Eten is inmiddels al ver verwijderd van de 861.000 kijkers die zij maandag trok. Op dinsdag en woensdag keken er respectievelijk 708.000 en 679.000 mensen naar het programma, dat op het tijdstip van GTST staat.

Direct voor Ik Kom Bij Je Eten schakelden 951.000 mensen af op RTL Weer. Direct erna trok een herhaling van Bonje met de Buren 729.000 kijkers.

In elke aflevering van Ik Kom Bij Je Eten is te zien hoe bekende Nederlanders hun bekende landgenoten interviewen. Zo was donderdag te zien hoe Lieke van Lexmond op bezoek ging bij Jandino Asporaat.

Het meest bekeken programma om acht uur, en tevens het meest bekeken programma van de avond, was het Achtuurjournaal met 1,7 miljoen kijkers.

De winnaar op primetime was Help Mijn Man Is Klusser met 947.000 kijkers op RTL 4