Rob Kamphues blijft teleurstellen op zaterdagavond

Rob Kamphues blijft met zijn tv-show Zonde van de Week zwaar teleurstellen op de zaterdagavond van Nederland 1. De derde aflevering was zaterdagavond goed voor slechts 524.000 kijkers. Dat blijkt uit cijfers van Stichting KijkOnderzoek. Primetime op zaterdagavond is een felbegeerd tijdslot in de tv-wereld, en Kamphues besefte dan ook voor de start al dat hij prestaties moest leveren. “Het is geen tijdstip waarop je aan kunt rommelen“, legde de KRO-presentator uit.

De programma’s voor en na Zonde van de Week werden beter bekeken. Zo trok Bananasplit ervoor 784.000 kijkers en Ik Vertrek erna 1.012.000 kijkers.

Zonde van de Week begon twee weken geleden met 492.000 kijkers, vorige week waren dat er 502.000. Alle drie de keren moest het programma het afleggen tegen herhalingen van Ik Hou Van Holland op RTL 4. Zo ook deze week: Linda de Mol trok met haar heruitzending 1,2 miljoen kijkers.

Ik Hou Van Holland was daarmee opnieuw de winnaar op primetime. Over de gehele avond gezien werd één programma beter bekeken, namelijk het Achtuurjournaal met 1,9 miljoen kijkers op Nederland 1.