DWDD-cabaretier wil in Ik Hou Van Holland

Pieter Derks, de huiscabaretier van De Wereld Draait Door, merkt dat zijn optredens in de talkshow hem veel werk opleveren. Dat vertelt hij in Mikro Gids. Derks is blij met de extra bekendheid. “Ik word regelmatig gebeld door tv-shows, maar ook door bedrijven of congressen die een leuke spreker of dagafsluiter zoeken. Het helpt echt dat ze me kennen van De Wereld Draait Door. Ik wacht nu alleen nog op een telefoontje van Ik Hou Van Holland, dan pas ben je een echte BN’er“, zegt hij.

De komediant was aan het toeren met mijn derde theaterprogramma toen DWDD hem vroeg. “Eind januari had ik mijn laatste optreden in De Kleine Komedie, daarna zou ik drie maanden vrij hebben om aan mijn nieuwe programma te werken. Een dag later belde De Wereld Draait Door, of ik het eens wilde proberen. Diezelfde vrijdag zat ik al in de uitzending.”

Die drie maanden vrij werden uiteindelijk drie maanden keihard werken, stelt Derks. “In het theater sta je heel dicht op je publiek. Op televisie is de afstand tot de kijkers thuis op de bank groter. Je moet dus vlijmscherp zijn om je publiek te bereiken.”