Sky Germany in profit rumours

Jörn Krieger | 12-08-2012

German pay-TV broadcaster Sky Deutschland has apparently achieved a financial profit in Q2 2012. The operating result amounts to over €20 million, reports German news magazine Der Spiegel, without giving a source.

Sky Deutschland will announce its half-year report on 14 August 2012. The subscription broadcaster, which used to be called Premiere, has never achieved a profit since Rupert Murdoch's entry as a shareholder more than four years ago. Black figures have been a rare occasion in the company's 22-year history and were reached through spin-off sales of company assets or other special effects in most cases.
Premiere floated on the stock exchange in 2005. Three years later, it became known that the broadcaster had inflated its subscriber number by more than a million.