Marc Klein Essink vreest concurrentie

Marc Klein Essink denkt dat zijn nieuwe SBS 6-show De Lijf Show het niet gemakkelijk gaat krijgen, als ze op 29 augustus in première gaat. Dat vertelt de presentator in De Telegraaf. Essink vreest voor de concurrentie. “We zitten na de nieuwe dramaserie Dokter Tinus en vóór Hart van Nederland. Op de woensdagavond, tegenover het voetbal en de verkiezingen, dat wel. Nee, ik probeer me niet van tevoren al in te dekken, maar het is de realiteit“, zo legt de tv-maker uit.

SBS moet de gunst van de kijker heroveren, weet ook Essink. “Maar wij kunnen niet meer doen dan een zo goed mogelijk programma proberen te maken. Daar komen dan nog wat zaken bij, zoals de uitzendplek, maar dat is de verantwoordelijkheid van programmadirecteur Remko van Westerloo.”

Essink hoopt met De Lijf Show ‘de juiste mix’ te kunnen vinden. “Vergelijk het met een restaurant: je kunt overal biefstuk met friet eten, maar de locatie en de manier waarop het wordt geserveerd, spelen ook mee. Ik bedoel: als je die grappige filmpjes uit De Wereld Draait Door – ontzettend goed programma met een eminente presentator – achter elkaar zou zetten op een commerciële zender, zou het opeens ’plat vermaak’ zijn…”

Hoewel hij niet van een tv-comeback wil horen, vindt Essink het toch wel leuk weer op tv te komen. “Het leuke van tv vind ik dat veel mensen het zien en je erop aanspreken. Hoor je tijdens het tanken opeens: ’Hé, was leuk gisteravond, hoor!’ Ik hou daar wel van.”