Sander Janson wil eigen Villa Felderhof

Sander Janson zou erg graag het programma Villa Felderhof nieuw leven inblazen. Dat vertelt de presentator van Campinglife in VARAgids. Janson wil een serieus interviewprogramma maken, en liever vandaag dan morgen, zo bekent hij. “Het lijkt mij leuk eens een keer een nieuwe stap te maken. Ik weet wel dat Rik Felderhof van een andere generatie is dan ik, maar zet mij in die villa en laat mij die vragen stellen. Er gaat veel meer in mij om dan mensen denken“, zo vertelt hij.

In zijn dromen heeft Janson al talloze interviews gedaan. “Als ik Matthijs zou interviewen, zou ik willen weten hoe hij thuis is, of hij blij is met wat hij doet, wat zijn drive is en tegen wie hij opkijkt of wat hem ontroert. En waarom is Linda de Mol zo perfectionistisch, wat houdt haar bezig naast haar werk – bestaat er überhaupt iets anders dan dat werk?”

Ook voor John de Mol heeft Janson al vragen paraat. “Van John de Mol wil ik weten hoe hij aan zijn visies komt en of hij nog kan genieten van kleine dingen. Hoe ontspant die man zich, leest hij weleens boek? Gaat hij weleens naar de sauna of heeft hij een eigen sauna? Zo ja, beschikt hij dan over de rust om er in te gaan zitten?”

Janson weet dat zijn interviewkwaliteiten sterk verbeterd zijn. “Vroeger hield ik mij erg vast aan van tevoren bedachte vragen. Tegenwoordig probeer ik meer en meer te luisteren. Ik ben me er ook van bewust dat je je als interviewer niet zo druk moet maken.”

“Uiteindelijk gaat het erom dat je geďnteresseerd moet zijn in mensen, veel meer dan dat is het niet. Daarom hou ik Campinglife al twaalf jaar vol. Natuurlijk weet ik wel dat Campinglife geen Zomergasten is, maar ik probeer toch leuke gesprekken aan te gaan.”