Britt Dekker hoopt op contractverlenging

Britt Dekker hoopt dat haar eenjarig tv-contract bij RTL 5 in december met een jaar verlengd wordt. Dat vertelde de realityster dinsdagavond in RTL Boulevard. Dekker is binnenkort te zien met een eigen talkshow en het succes daarvan zal deels haar tv-toekomst bepalen. “Het gaat nu op dit moment aardig voor de wind, maar je moet elk jaar weer oppassen. Mijn contract is een jaar. Ik hoop wel dat het verlengd wordt, dat zou wel cool zijn. Dan heb ik al twee jaar een contract bij tv.“

Haar talkshow, die ze samen met collega Ymke Wieringa maakt, begint in oktober. “We gaan bekende Nederlanders interviewen. Bij mensen thuis, maar ook in de studio. Wij willen gewoon leren hoe je een bekende Nederlander blijft, dus daar heb je wel bekende Nederlanders voor nodig.”

De tv-persoonlijkheid kan niet wachten. “Ik hoop dat het nog een tijdje mooi weer blijft, maar ik heb ook veel zin om te beginnen. Ik heb zo zin in die talkshow. Hoe gaaf zal dat worden. Ik kan echt niet wachten om de studio te zien. Waarschijnlijk krijgen we ook een roze bank. Ik was gisteren bij Eyeworks om te praten over de inrichting en ik hoop echt dat het doorgaat.”

“Ik hoop dat het zo goed wordt, dat we volgend seizoen kunnen zeggen: ‘You get a car, you get a car, you get a car!’ Ik heb er wel echt veel zin in.”