Reinout wil alleen Eyeworks-producties presenteren

Reinout Oerlemans wil alleen tv-shows presenteren die hij zelf produceert. Dat vertelt de tv-maker in Mikro Gids. Oerlemans presenteert nu Strictly Come Dancing voor de AVRO, maar hij had ‘nee’ gezegd als zijn bedrijf Eyeworks niet de producent was. “Nee, maar dat komt omdat ik weet dat we met Eyeworks heel goed groot entertainment kunnen maken. Dat hebben we een paar jaar terug bewezen met Op Zoek Naar Evita. Dan ga ik niet als presentator met een andere partij werken.“

Hij laat zijn bedrijf niet in de steek. “Ik wil het met mijn eigen mensen doen, want ik ben niet het type presentator dat de vloer op komt en zegt: ‘Oké, vertel me maar wat ik mag oplezen.’ Ik wil de touwtjes in handen hebben.”

Met Strictly Come Dancing maakte Oerlemans zijn tv-comeback als presentator. “Vorig jaar december werd ik hiervoor gevraagd door Peter Lubbers, de mediadirecteur van de AVRO. Ik was zeer vereerd. Ik gaf Lubbers niet direct antwoord, maar vroeg een maand bedenktijd. Ik heb er tussentijds veel over gesproken met het thuisfront en collega’s Joop van den Ende heb ik ook nog gebeld voor advies.”

Uiteindelijk zei Oerlemans dus ‘ja’. “Het gekke was dat ik er eerder helemaal niet mee bezig was om weer programma’s te presenteren, maar het leek me erg spannend.“