Ymke Wieringa hoopt op datingshow bij RTL 5

Ymke Wieringa zou net als realityster Tony Wyczynski, beter bekend als Sterretje, graag een datingshow willen bij RTL 5. Dat vertelt de presentatrice in Story. Tony was te zien met In Love With Sterretje en dat vindt Ymke ook wel wat. “Zoiets wil ik ook wel. Lekker op een tropisch eiland, met allemaal gewillige mannen om me heen. Mooie kerels die spannende avonturen met mij willen beleven. Iets als The Bachelor, maar dan met mij in de hoofdrol“, legt de collega van Britt Dekker uit.

Meestal blijven relaties na een datingshow op televisie niet overeind, maar dat vindt ze niet erg. “Na afloop hoeft hert niet per se iets te worden. Want dat gebeurt in het echt ook niet. Maar ik heb dan wél een hartstikke leuke tijd gehad!”

Ymke is momenteel single. “Ik mis een man in mijn leven. Een vent zou een welkome aanvulling zijn. Ook al omdat ik dan niet meer hoef na te denken met welke vrienden ik nu weer eens moet afspreken. Mr. Right is er dan altijd!”

Het is echter niet makkelijk, stelt ze. “Het vervelende is, dat ik een compleet ander mens ben zodra bij mij de verliefdheid toeslaat. Dan ben ik een kleffe troela, die het liefst overal en altijd loopt te zoenen.”

Bovendien is ze zelden verliefd. “De laatste keer dat ik echt verliefd was, is alweer een paar jaar geleden. Toen kende niemand mij nog. Sinds ik op tv ben, is er geen man meer in mijn leven geweest.”