Vier RTL-titels in top tien Gouden Televizier-Ring

RTL staat met vier titels in de voorlopige top tien van de Gouden Televizier-Ring verkiezing. Het gaat om Expeditie Robinson, Ik Hou Van Holland, The Voice Kids en The Voice of Holland. Dat heeft Televizier bekendgemaakt. Het is voor het eerst in de geschiedenis dat de gids een tussenstand bekendmaakt. De andere top tien-titels zijn de MAX-shows Dokter Deen en Erica op Reis, de KRO-shows Boer Zoekt Vrouw en Over de Streep, AVRO’s Wie is de Mol en Flikken Maastricht van TROS.

“Mensen vragen me altijd wie er bovenaan staat in de verkiezing voor de Gouden Televizier-Ring“, zegt Jeroen de Goeij, chef redactie van tv-gids Televizier. “Daar kan en mag ik natuurlijk niets over zeggen. Maar met deze lijst lichten we toch een tipje van de sluier op.”

De eerste stemronde van de Televizier-Ring duurt nog tot 1 oktober. “De aantallen liggen nog erg dicht bij elkaar, dus met enkele oproepjes kan de top-10 en zelfs de top-3 nog helemaal veranderen.”

Uit deze eerste stemronde komen per categorie drie genomineerden voort. Op 19 oktober kan men stemmen op zijn of haar favoriet. Die wordt gekroond tijdens het Gouden Televizier-Ring Gala op Nederland 1.