Jeroen van Koningsbrugge 39 avonden per jaar op tv

Jeroen van Koningsbrugge begrijpt weinig van de kritiek dat hij te veel op televisie zou zijn. Dat vertelt de komediant aan Mikro Gids. Van Koningsbrugge hoort dat commentaar wel vaker. “Terwijl dat enorm meevalt. Ik zat laatst te tellen en kwam uit op 39 avonden in een heel jaar. Hoogstens lijkt het meer, omdat er meteen een heleboel mensen naar kijken. Ik zeg juist bijna altijd nee. Eerst ook tegen John de Mol toen hij me vroeg voor Beat the Best“, legt hij uit.

De tv-maker zit als jurylid variété in Beat the Best, maar was niet direct enthousiast. “‘Er zijn al zo veel talentenshows’, wierp ik nog tegen. Het is leuk om een totaal andere functie in een programma te hebben, hoewel soms ook best lastig. De kandidaten in Beat the Best zijn stuk voor stuk professionele artiesten. Dan moet je een beslissing wel goed beargumenteren.”

Hij maakt zowel tv voor de publieke als commerciële omroepen. “Ik vind commercieel ook helemaal geen vies woord. Voor mij is het een synoniem van vrijheid, doen wat je wilt doen.”

Met Dennis van de Ven werkt Van Koningsbrugge nu aan nieuw programma, getiteld Jurk. “Bijna een showprogramma met sketches, gasten en muziek. Alles wat we leuk vinden.”