Vier nieuwe SBS 6-hits krijgen vervolg

Vier nieuwe tv-hits van SBS krijgen hoe dan ook een vervolg. Het gaat om de SBS 6-shows De Lijf Show, Dokter Tinus en Sterren Springen en de Net5-serie Achter Gesloten Deuren. Dat vertelt programmabaas Remko van Westerloo van SBS in De Telegraaf. Zes weken na dato kijkt hij met blijde gevoelens terug op de start van het nieuwe tv-seizoen. “We hebben absoluut boven verwachting gescoord. Natuurlijk zijn we ook teleurgesteld in een aantal zaken. Er is veel gebeurd in korte tijd.”

Over de hele linie was september 2012 net iets minder dan vorig jaar. “Dat is zeker zo, maar we hebben nu wel een aantal hits waar we verder mee kunnen bouwen. Dokter Tinus, De Lijf Show, Sterren Springen en Achter Gesloten Deuren krijgen zeker een vervolg. Bovendien zijn de resultaten eigenlijk beter, ook al klinkt dat een beetje gek.”

De nieuwe vooravond was geen succes. “In de vooravond hebben The Price Is Right en De Gemene Deler niet de verwachtingen waargemaakt. Dat trekt meteen je hele marktaandeel omlaag, ook van de vroege edities van Hart van Nederland en Shownieuws. Je ziet nu al dat die rubrieken weer beter scoren.”

SBS 6 blijft nieuwe titels lanceren. “Deze week beginnen we met Van je vrienden moet je ’t hebben , een hilarische hypnoseshow met Ron en Rick Brandsteder. Ik heb in elk geval een kwartier onder de tafel gelegen van het lachen. Junior Masterchef komt ervoor, erna zit Komt een man bij de dokter, waarin grappen letterlijk worden nagespeeld. En om 21.45 uur keert Show me the money weer terug van weggeweest.”

De blik staat op ‘vooruit’, stelt Van Westerloo. “We zijn in onderhandeling over diverse grote projecten, maar meer kan ik er nog niet over zeggen.”