The Voice of Holland wint Gouden Televizier-Ring

The Voice of Holland is de winnaar van de Gouden Televizier-Ring 2012. Het team van de RTL 4-talentenshow kreeg de prijs uitgereikt door Epke Zonderland. Dat was vrijdagavond te zien in de live-uitzending op Nederland 1. The Voice of Holland nam het op tegen Ali B Op Volle Toeren en Wie is de Mol, dat voor de zesde keer genomineerd was. Vorig jaar was er ook al een nominatie voor The Voice, maar toen gingen de mannen van Voetbal International er met de prijs vandoor.

De Zilveren Televisier-Ster ging bij de mannen naar Ali B, die won van Matthijs van Nieuwkerk en Jeroen van Koningsbrugge. “Als ik zou moeten stemmen, dan had ik jou gestemd Matthijs!“, zo reageerde hij dolblij.

Bij de vrouwen ging de Ster naar Yvon Jaspers, die niet bij het gala aanwezig was, maar wel een video-boodschap had opgenomen. Ze versloeg Linda de Mol en Wendy van Dijk. “Ik vind het fantastisch“, riep ze.

De Televizier Talent Award ging niet naar Britt Dekker of Kim-Lian van der Meij, maar naar Gerard Ekdom. “Dat ik dit win? Dan sta als dj met een bek vol tanden.”

De Gouden Stuiver voor beste kinderprogramma ging naar Het Klokhuis.