De jongste radio-dj ter wereld heet Amber Jacobs. Het Britse meisje is zes jaar en houdt van Ozzy Osbourne. Dj AJ, zoals ze zich laat noemen, is de jongste radio-dj ter wereld. Dat is nu ook bevestigd door Guinness World Records.

Het meisje is nog maar zes jaar, maar presenteert wel al een eigen programma met duizenden luisteraars op webradio TBFM Online. Als ze niet aan het presenteren is, kijkt ze graag naar Spongebob Squarepants.

Amber woont in Worcestershire en houdt vooral van Ozzy Osbourne en Rob Zombie. ‘Ik geniet er echt van om mijn favoriete songs te spelen en te luisteren naar bands die ik echt goed vind’, zegt AJ. ‘Het is heel leuk om de computer te bedienen en zo radio te maken. Ik speel rock, dat vind ik beter dan alles dat op X Factor komt.’

Het meisje presenteert een deel van het programma van haar vader Steve. ‘Ze is er zes maanden geleden mee begonnen’, zegt die. ‘Ze kwam er vaak bijzitten en vroeg of ze zelf eens mocht. Dat heb ik toegelaten en ondertussen presenteert ze al een half uur in mijn programma. Ze heeft het vooral over muziek, haar favoriete bands en wat ze op school zoal doet.’

Elke week luisteren een paar duizend mensen naar het programma. ‘We hebben trouwe luisteraars van in Scandinavië, Amerika en Australië’, zegt de Brit. ‘Amber danst heel veel in de studio en amuseert zich rot.’