SBS 6 na lozen zaterdagflops nog verder achteruit

SBS 6 is ondanks het schrappen van de weinig bekeken hypnoseshow Van Je Vrienden Moet Je Het Hebben met Do en Rick en Ron Brandsteder en de satirische show Komt Een Man Bij De Dokter, nog verder achteruit gegaan op zaterdagavond. Dat blijkt uit cijfers van Stichting KijkOnderzoek. Waar SBS 6 met haar oude line-up vorige week nog een marktaandeel van 7,1 procent behaalde, daalde zij deze zaterdag met haar nieuwe programmering 6,8 procent, een kleine daling.

De nieuwe line-up op zaterdagavond bestaat uit een vervroegde uitzending van Junior MasterChef, een familiefilm, Show Me The Money van Beau van Erven Dorens en het late avond-blok met Hart van Nederland en home video’s.

De familiefilm was dit keer de tv-première van Despicable Me en kwam in de plaats van Van Je Vrienden Moet Je Het Hebben en Komt Een Man Bij De Dokter.

Waar die twee shows vorige week respectievelijk 419.000 en 514.000 kijkers trokken, kwam Despicable Me uit op 404.000 kijkers.

Junior MasterChef en Show Me The Money waren goed voor respectievelijk 221.000 en 455.000.

Rob Verlinden trok in de namiddag meer kijkers met zijn tuinprogramma Robs Grote Tuinverbouwing. Daar stemden 504.000 mensen op af.