Twitteraars kapen Android-actie van Microsoft

Twitteraars hebben de door Microsoft in het leven geroepen hashtag DroidRage gekaapt. Het bedrijf wil dat mensen hun onvrede over Android uiten, maar Microsoft wordt zelf op de hak genomen.

Microsoft haalt de hashtag DroidRage van stal om gebruikers hun verhalen laten te vertellen over hun ellende met Android-malware. Maar de meeste twitteraars die de hashtag hebben omarmd, klagen over Microsoft. Tussen de grapjes, boze reacties en rollende ogen is ook een enkele Android-klacht te vinden.

Lol met DroidRage

De twitteractie heeft zich in een mum van tijd tegen Microsoft gekeerd. Veel Twitteraars nemen Microsoft op de hak met tweets als: "Malware genaamd Windows 8 infecteerde m'n pc. Nu heb ik een brak OS erop", "Ik gebruikte ooit een telefoon met een verschrikkelijke selectie apps. Oh wacht, nee, dat was een Windows Phone" en een The Most Interesting Man In The World-tweet: "I'm not always infected by malware, but when I am, I'm using Windows".

Ook Android-site Android Central heeft lol met de hashtag. De account twitterde bijvoorbeeld: "Oeps, net weer een miljoen apparaten geactiveerd" en "Sorry, we zijn weer terug. Moesten de pc herstarten" en"Hand opsteken wie Windows Mobile 5 heeft moeten doorstaan. Of Windows Mobile 6. Of Windows Mobile 6.5."

Hashtag keert terug

Er zijn tussen alle grappen ook nog mensen die daadwerkelijk iets te klagen hebben over Android. De softwaregigant is er niet duidelijk over waar deze klagers kans op maken, behalve dat er een "get-well present" aanhangt. "ik zoek een onderzetter voor m'n koffiekopje wanneer ik m'n Xoom gebruik. Misschien kan ik jullie cadeautje gebruiken", grapt een twitteraar.

Al eens eerder verlootte Microsoft een Windows Phone-toestel als mensen hun klachten over Android ventileerden met de hashtag DroidRage. Het bedrijf inventariseerde naar eigen zeggen 32.000 klachten. Deze keer reageert Microsoft op het rapport van Sophos dat stelt dat Android meer belaagd wordt dan pc's.