SBS 6 tast diep in buidel voor Patricia Paay

Patricia Paay heeft zich niet voor een habbekrats in de jury van de nieuwe Sterren Dansen op het IJs laten plaatsen. Dat vertelt de tv-diva donderdag in het AD. Volgens Paay hebben de onderhandelingen met SBS 6 wekenlang geduurd. “Pas dinsdagavond is het rondgekomen. Ik heb een bepaalde prijs, die is niet goedkoop, maar voor minder doe ik het niet. Aan de andere kant, ik ben al 46 jaar op televisie. Het blijft leuk als ze je vragen“, vertelt de tv-persoonlijkheid.

Paay heeft verstand van zaken, benadrukt ze. “Ik kon vroeger heel goed schaatsen, kon ook echt kunstjes doen. Nu ben ik te oud. Als ze me nu hadden gevraagd om de ijzers onder te binden, had ik nee gezegd.”

Het is te link, vindt ze. “Een paar weken geleden stond ik nog op het ijs met mijn vriend Nicky, die kan ijshockeyen. Viel ik me toch een partijtje hard op mijn knieën. Je maakt echt een doodsmak.”

Ze vreest voor de deelname van Bonnie St. Claire. “Ze is door al dat alcoholgebruik zo’n broos vrouwtje geworden. Als die een klapper maakt, vrees ik het ergste.“