Het spraakmakende interview van Oprah Winfrey met Lindsay Lohan is in Nederland via vrouwenzender TLC te bekijken. Het interview wordt op woensdag 21 augustus om 21.00 uur uitgezonden.

In Amerika was het interview onlangs op de eigen tv-zender van Oprah Winfrey te zien. Oprah Winfrey interviewde Lindsay Lohan nadat ze werd ontslagen uit een afkickkliniek waar ze werd behandeld voor haar alcohol- en drugsverslaving. Na drie maanden therapie was Oprah de eerste die de 27-jarige Lohan mocht ondervragen over haar carrière en persoonlijke leven. "Ik ben mijn ergste vijand en dat weet ik", antwoordt Lindsay onder meer. De actrice die al als 3-jarige in commercials speelde en later als kind furore maakte in verschillende films en tv-series kwam op volwassen leeftijd regelmatig in het nieuws vanwege hard rijden onder invloed en vermeend drugsgebruik.

Discovery Networks
In Nederland worden vaker interviews van Oprah Winfrey op vrouwenzender TLC uitgezonden. TLC-eigenaar Discovery Networks heeft een belang in de tv-zender van Winfrey. Zo was het dopinginterview met wielrenner Lance Armstrong ook live in Nederland op TLC te zien. Het interview met Lindsay Lohan zorgde voor veel media-aandacht omdat het een hard en zeer kritisch was.

Geschreven door: Jarco Kriek