Rebecca Hawkes | 16-09-2013
The private Egyptian television channel Al Faraeen, owned by the controversial talk show host Tawfiq Okasha, has been taken off air again.
Transmission was halted on 14 September because the channel serves as a platform to “violate personal freedoms” sources at Media Production City are reported to have told the state-owned publication Al Ahram.
Al Ahram’s Arabic website added that Al Faraeen has made allegations that “affect the honour of many public figures” and had broken the media honour oath.
Al Faraeen holds the ‘Fifth Column’ and interim Prime Minister Hazem El-Beblawi responsible for the channel’s closure, and also blames Minister of Investment Osama Saleh and Chairman of the Media Free Zone Abdel Moneim Al-Alfy, according to the Daily News Egypt.

Al Faraeen was taken off air for several weeks in August 2012 after Okasha was accused of insulting and inciting violence against the since ousted President Morsi.
Earlier this month, claims of bias and inciting unrest were cited when a Cairo court ordered that Al Jazeera’s Egyptian channel Mubasher Misr cease transmission. The administrative court ruling also banned the Islamist-linked channels Al-Yarmouk, Al-Quds and Ahrar 25.