Nile TV head sacked after airing Morsi video

Rebecca Hawkes | 06-01-2014

State broadcaster Egyptian Radio and Television Union (ERTU) has appointed a new head for Nile TV International after the satellite channel mistakenly televised a report on the achievements of former president Mohammed Morsi, who was ousted on 3 July 2013.

Samih Rajae has been named as the new general manager of Nile TV, according to Al Arabiya. He replaces Mervat Mohsen who was dismissed after what she described to Al Ahram Online as a "massive mistake" in airing the documentary.

Mohammed Morsi is currently on trial for inciting the murder of protesters, while the Muslim Brotherhood, the political party he led, was declared a "terrorist organisation" by the Egyptian authorities in December 2013.

Nile TV International, which launched in 1994, is broadcast as a terrestrial channel within Egypt, and via satellite across the Arab world, Europe and the US.