Tricolor drops controversial channel

February 4, 2014 09.10 Europe/London By Chris Dziadul

Dohzd TVRussia’s leading DTH platform Tricolor TV has decided to drop the controversial channel Dohzd (‘Rain’) from its offer on February 10.

According to the company, this follows a meeting of its board of directors in which a number of members questioned the politics of Dohzd.

The board then unanimously agreed to withdraw Dohzd from Tricolor TV’s Optimum, Maximum HD and Gold Card packages, citing a “mismatch of editorial policy principles”.

Dohzd caused outrage late last month by questioning the siege of Leningrad in World War 2.

Since then, a number of platforms have decided to withdraw the channel from their offers.