Star Times seeks to woo customers after Rwandan signal failure

Rebecca Hawkes | 14-03-2014

Star Times, the Chinese-owned pay-TV platform, is offering 50 channels without charge to its Rwandan subscribers after around 6,000 of them suffered prolonged signal interruptions earlier this year.

The company says it has invested in its antenna system to iron out the problems experienced by viewers in Kigali, in particular the areas of Nyamirambo, Kabeza, Gikondo and Gisozi.

"Beginning 17 March for one week provider will air more than 50 channels for free to all their subscribers regardless of whether they had renewed their subscription or not," Hussein Kamanzi, sales and marketing executive at Star Times told The New Times.

In addition, customer communication channels have been increased via SMS platforms and direct lines to executives if the call centre is busy.

Star Times, which has operated in Rwanda for the past six years, claims to serve around 86,000 subscribers and covers about 88% of the country.