Nilesat takes three Iraqi channels off air
Rebecca Hawkes
| 25 June 2014
Egypt's regional satellite operator Nilesat has removed three private Iraqi TV stations from the airwaves.

The channels Al Baghdadia, Al Rafidain and Al Hadath have all been deactivated by Nilesat after "violating their contracts with the Free Zone authority regarding their content", Abdel Moneim Al Alfy, from Free Zone told Reuters.

The permit for Al Hadath has expired, he said, while the broadcaster reportedly said the dispute with Free Zone was a temporary one over finance.

"We have received complaints from the Iraqi Government about the channels' contents and are investigating them now," Al Alfy added.

Each of the banned channels has covered the advance towards Baghdad by government opponents, the Sunni extremist group Islamic State in Iraq and the Levant (ISIS).

The BBC reports that Cairo-based Sunni channel Al Rafidain and Shia station Al Baghdadiyah were shut down for "sectarian incitement and threatening of civil peace", according to a statement by the Iraqi communications and media regulator.

Both channels have reportedly been critical of Iraq's Al-Maliki Government