De discussie rondom Charlie Hebdo heeft onder nieuwszenders een grote tweedeling veroorzaakt. Sky News, waar per abuis de cover in beeld kwam, kapte dit meteen af en maakte excuses.

In een interview kwam de nieuwe voorpagina van Charlie Hebdo, die woensdag met vijf miljoen exemplaren werd verspreid, in beeld terwijl dit niet de bedoeling was. Het fragment is intussen op YouTube geplaatst. De cover, met een afbeelding die de profeet Mohammed moet voorstellen, is in veel landen een gevoelig onderwerp.

Veel zenders laten cover wel zien
In Nederland lieten de NOS en Nieuwsuur de cover en zelfs andere prenten gewoon zien. Ook Franse zenders als France 24 en Duitse zenders zoals de ARD lieten deze zien. De BBC was terughoudender en ook CNN liet de voorpagina zelf niet zien. In Turkije krijgen media die het toch willen tonen met enorme censuur te maken. Sky News stelt dat intern was afgesproken de prent niet te tonen omdat deze met name moslims teveel kwetst.