De nieuwe Arabische nieuwszender Alarab News Channel is binnen enkele uren alweer uit de lucht. De uit Bahrein afkomstige zender zendt via de satelliet op dit moment alleen promospotjes uit.




Officieel zegt Alarab News Channel dat het met technische problemen te kampen heeft. Verder voert het beheersredenen voor het stoppen van de uitzendingen aan. De nieuwszender zegt zo spoedig mogelijk de uitzendingen te hervatten. Er bestaan echter twijfel over de uitleg van Alarab News Channel. De nieuwszender opende op 1 februari met een interview met de Bahreinse sjiitische oppositieleider Khalil al-Marzooq, een tegenstander van soennitische regering van Bahrein. Kort daarna waren er plotseling technische problemen waardoor live-uitzendingen gestaakt moesten worden. Via de satelliet kan in het Midden Oosten nu alleen nog naar promotievideoís van de nieuwszender gekeken worden.

Saoediseer eigenaar Alarab News Channel



Alarab News Channel is eigendom van de Saoediseer multimiljardair Prince Alwaleed bin Talal. De nieuwszender wil een objectief en onafhankelijke blik op het wereldnieuws geven. Het studiopand is in Bahrein gevestigd. Naast nieuwsuitzendingen worden er ook andere programmaís op de zender uitgezonden. Hierbij ligt de focus op onderwerpen die op Saoedi-ArabiŽ gericht zijn.


Geschreven door: Jarco Kriek